Fru Ahlstrands pysselblogg

Semlepremiär...

...Nu säger den obesrvanta att nä du fru Ahlstrand du har redan ätit semla iår.
Javisst har jag det. Men detta är första gången jag gör egna, helt egna till&med bullen är hemmagjord!! När jag jobbade i Ardala så köpte vi bullar o gjorde gojjset själva.
Men jag vågade prova iår:) Nu var det inte i den skala som jag hade behövt till Ardala:)
Fick en finfin bok om semlor av Syster Yster innan jul.
Måste nog bjuda Rasmus (iaf indirekt)på semla när han kommer hem:)


den grädde som blev kvar fick Signe & Selma smaska i sig


Jag har aldrig varit någon djurmänniska, det vet nog alla som på något sätt haft kontakt med mig. Men det är precis som om Signe fattar det, hon är så himla snäll när jag försöker lyfta henne:) Selma bets en hel del i början. Signe bara finner sig i situationen och spinner som en hel ångmaskin:)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pernilla
skriven :

Semlor är gott det. =) Lillebror bjöd på det då vi var upp till honom i veckan. Dock inte hemmabakade, men goda ändå. =)