Fru Ahlstrands pysselblogg

Kan någon hjälpa mig...

...skulle verkligen behöva lite hjälp:)
När jag (& min syster) var liten (små) så kunde det finnas lyckopåsar i vissa affärer. Lite som att köpa grisen i säcken, du visste att det skulle inehålla leksaker eller smycken men inte VILKA. Syster vann STORA högvinsten en gång i Danmark, tror vi fortfarande har kvar smycken från den påsen.
Nog svamlat...Ibland har de sådana påsar på Second hand i Götene, rena lyckopåsen/Grisen-i-säcken-påsen.
Väldigt fiffigt, de samlar ihop lite allmänt krafs/rassel de får in och tar en tia eller femma för kalaspåsen. Har köpt kapsylöppnare, potatisskalare mm i sådana.
Nu hittade jag en sådan påse häromdagen, jag behövde mönsterutstickaren till en kommande hobby jag börjat samla saker till, mer om den kommer kanske senare.
Nu är min fråga till alla mina kära bloggisar, vad är det andra...
Jag vet alltså vad jag ska använda den röda fyrkantiga grejen med runda/blommor/rutermönstret till, men vad tusan ska man ha de andra sakerna till. Är det ingen som kommer med några vettiga förslag, eller några förslag alls så lämnar jag tillbaka det. Ser du något du vill ha så hojjta till så kasnke jag kan skicka det:)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ida
skriven :

Oj, spännande! undra vad det är för mojänger :)

2 Pernilla
skriven :

Den med formar vet jag mamma har en i orange. Ev en färg till och de använde vi flitigt till trolldeg. =) Annars vette gudarna vad det andra är för något... hmm