Fru Ahlstrands pysselblogg

Dagens & Second hand fynd

Utlovade ju en sattsning på Dagens outfit. Det har jag sett att ALLA stora bloggerskor (blir vi så i flertal?) har.
Det är bara det att ajg har så svårt att se naturlig ut på kort. Ska jobba på det:)

Stickad tröja från Second hand Götene, svart tröja H&M. Brosch Farmor Margit

Här kommer lite fynd jag gjort på Second hand i Götene de senaste veckorna. Har gjort fler, men de är fortfarande hemliga:)

Jag tyckte att vi behövde en snygg (så klart) tidningskorg på toan.
Denna kostade 10 kr, mycket prisvärt tyckte jag.


Sen är jag ett ganska stort fan av Leif Holgerson. Han har gjort en serie med helt underbara bilder från Hornborgasjön. Här är det andra Skaraborgsmotiv.
Jag var mest ute efter den med utsikt mot Kinnekulle och den med Skara domkyrka i bakgrunden. Men eftersom alla 4 kostade 5kronor så slog jag till.
Ska bara försöka hitta snygga ramar, sen ska de upp på våra väggar!!

Sen vet nog de flesta att jag ALLTID fryser, så då råkade jag springa på inte mindre
än 2 par vantar.
De rosa är ju som gjorda för mig, de är just rosa, glittrigt garn och paljetter:)
De lurviga kanske inte är super praktiska, men de är snygga och förhoppningsvis varma:)


Sen har vi denna tjusiga bokhylla, ska fundera lite, möblera om lite,
knôka lite sen kommer den nog få plats i Pysselrummet!!

Måste ju bara lägga till att jaghar hittat min dröm radio... Så om någon har 2495:- som de inte vet vad de ska göra med får ni gärna ge mig denna:)

Det är bara att beställa den från Bagaren och Kocken!!
Bilden lånad från Bagaren och Kockens sida

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pernilla
skriven :

Tjusigt. Jättesnyggt tidningsställ. me like Värsta vantarna ju...om inte de är varma så vet jag inte vad som skulle kunna vara varmare. =/ Men du bilderna från Hornborgarsjön...Vart är tranorna?? Jag bara undrar. visslar Och ja...radioapparater är DYRA!! Skulle ju också köpa en, men då kostade de ca 700 kr och det tyckte jag var dyrt. Du ska då alltid vara värst. ;)

2 Elin
skriven :

Men Pernilla detta är ju "andra Skaraborgsmotiv". Alltså INTE Hornborgasjön:) Men om du är snäll kan du få se de när du kommer hit nästa gång!!