Fru Ahlstrands pysselblogg

9 december

Idag är det Annadagen, grattis alla Annor ute i världen!
Idag ska alla duktiga hemmafruar och alla andra lägga lutfisken i blöt.
Jag kan skratta så jag får andnöd (precissom min far) när jag ser avsnittet med
Albert och Herberts julkalender från 1982 när de ska ordna med lutfisken,
Albert ger den "anatoma stenciler". Jag kippar efter andan bara jag tänker på det:)

Så nu är det bara att springa iväg & ordna med lutfisken om det inte redan är gjort.
Jag? nä jag tänker inte befatta mig med sådant, jag har bakat julkakor a'la
Leila Lindholm*mums*


Bild lånad från Per Westman



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Syrran
skriven :

Vi i vår familj äter ju inte lutfisk, i miljösyfte! Såsen och potatisen går däremot finfint.